MUNICIPIUL MEDIAŞ
portalul oficial al municipiului

Concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de inspector clasa I gradul profesional debutant la Compartimentul Autoritate Tutelară, Direcţia Administrație Publică Locală din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Mediaş

A N U N Ţ

      Primăria Municipiului Mediaş organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de inspector clasa I gradul profesional debutant la Compartimentul Autoritate Tutelară, Direcţia Administrație Publică Locală din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Mediaş.

      Concursul se va desfăşura la sediul Primăriei Municipiului Mediaş, Piaţa Corneliu Coposu nr.3.      

Probele stabilite pentru concurs :

  • Proba scrisă se desfăşoară în data de 17.12.2018 ora 10,00;
  • Interviul  se desfășoară în data de 20.12.2018, ora 10,00.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei Municipiului Mediaş, Compartimentul Resurse Umane – Salarizare,  în  perioada 16.11.2018 – 05.12.2018.

Dosarul de concurs trebuie să conțină în mod obligatoriu:

  • formular de  înscriere anexa nr. 3 la HG.nr. 611/2008; formular de inscriere - aici
  • curriculum vitae, modelul comun european; curriculum vitae - model - aici
  • copia actului de identitate;
  • copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  • copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
  • copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  • cazierul judiciar;
  • declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia. declaratia pe propria raspundere - aici

Copiile de pe actele necesare se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepţia actului de identitate, care se poate transmite şi în format electronic, la adresa de e-mail : personal@primariamedias.ro

Condiţiile generale:

  • Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art.54 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată cu modificările şi completările ulterioa

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: nu se solicită.

           
Atribuţiile prevăzute în fişa postului pentru funcţia publică de execuţie de inspector, clasa I gradul profesional debutant la Compartimentul Autoritate Tutelară,  Direcţia Administrație Publică Locală:

  1. La solicitarea instanţei, verifică pe teren, întocmeşte şi comunică instanţei de tutelă referate şi anchete psiho-sociale privind instituirea curatelei pe seama bolnavilor psihici, în vederea reprezentării acestora în procesul de punere sub interdicţie.
  2. Întocmeşte  anchete  sociale la cererea instanţelor de judecată în  cauze privind  instituiri tutele, curatele, numiri de  curatori speciali, încuviinţări vânzări, cumpărări bunuri imobile pentru minori sau persoane fără discernământ.
  3. Întocmeşte şi comunică notarilor publici şi instanţei de tutelă, la solicitarea acestora, rapoarte de anchetă psihosocială privind exercitarea autorităţii părinteşti, stabilirea locuinţei minorului şi stabilirea obligaţiei de întreţinere ale părinţilor.
  4. Întocmeşte şi comunică instanţei de tutelă referate şi anchete psihosociale privind instituirea curatelei pe seama minorilor în vederea reprezentării sau asistării acestora la diferite instituţii de stat la acceptarea unei succesiuni, la ridicarea pensiei de urmaş, la cumpărarea sau vânzarea unor bunuri imobile, la acceptarea unor donaţii, etc.
  5. Verifică pe teren, întocmeşte şi comunică notarilor publici rapoartele de anchetă psiho-socială în problema stabilirii domiciliului minorilor, a exercitării autorităţii părinteşti şi a contribuţiei de întreţinere, în cazul divorţului prin acord în faţa notarului public.
  6. Asistă persoanele vârstnice în faţa notarilor publici, cu ocazia încheierii unui act juridic de înstrăinare a bunurilor de le aparţin,în scopul întreţinerii şi îngrijirii lor, în baza Legii nr.17/2000.
  7. Verifică pe teren şi efectuează anchete sociale cu privire la executarea sau neexecutarea corespunzătoare a obligaţiilor de întreţinere şi îngrijire a persoanei vărstnice, obligaţii asumate prin încheierea unui contract de întreţinere în temeiul art.30-34 din Legea nr.17/2000.
  8. La cererea instanţei, verifică pe teren, întocmeşte şi comunică instanţei de tutelă referate şi anchete psihosociale privind modul în care tutorele a îngrijit de persoana interzisului şi a administrat bunurile şi veniturile acestuia şi dacă sunt regulat întocmite şi corespund realităţii, propune instanţei de tutelă aprobarea dării de seamă anuală şi descărcarea de gestiune a tutorelui.
  9. La cererea instanţei verifică pe teren, întocmeşte şi comunică instanţei de tutelă, şi anchete psihosociale privind aprobarea dării de seamă generale prezentată de tutore la încetarea tutelei.
  10. Îndeplinirea oricăror altor atribuţii, sarcini şi lucrări din domeniul propriu de activitate, încredinţate verbal sau în scris de către directorul D.A.P.L şi de către conducerea instituţiei;
  11. Primeşte publicul conform programului instituţiei în scopul orientării şi informării celor interesaţi de soluţionarea unor probleme de ordin social;

      

Bibliografia aferentă este afişată la sediul Primăriei Municipiului Mediaş, Piaţa Corneliu Coposu nr.3 şi pe site-ul www.primariamedias.ro.

Relaţii suplimentare se pot obţine zilnic între orele 7,00 – 15,30 de la Compartimentul Resurse Umane – Salarizare, telefon  0269/ 803812  sau pe  www.primariamedias.ro.

 

B I B L I O G R A F I E

la concursul  organizat în data de 17.12.2018 la Primăria Municipiului Mediaş

pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante de inspector clasa I grad profesional debutant la Compartimentul Autoritate Tutelară, Direcţia Administrație Publică Locală    

  1. Constituţia României, actualizată;
  2. Legea nr.188/1999, privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Legea nr. 7/2004, privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr.215/2001, privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr.272/2004, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Legea nr.292/2011 legea asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare.

* Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia stabilită în vederea susținerii concursului inclusive republicările, modificările și completările acestora.