MUNICIPIUL MEDIAŞ
portalul oficial al municipiului

Concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție de inspector clasa I, gradul profesional debutant la Compartimentul Spațiul Locativ – Direcția Dezvoltare Urbană din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mediaș, în data de 04.08.2022

 

A N U N Ţ

 

                      Primăria Municipiului Mediaș, în conformitate cu prevederile art.618 alin.(2) din  O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, organizează la sediul instituției din Piața Corneliu Coposu nr.3, concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție de inspector clasa I, gradul profesional debutant la Compartimentul Spațiul Locativ – Direcția Dezvoltare Urbană din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mediaș, în data de 04.08.2022, ora 10:00.

Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Calendarul de desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției publice vacante:

  • proba scrisă, în data de 04.08.2022, ora 10:00 la sediul Primăriei Municipiului Mediaș;
  • proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data probei scrise, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, doar de candidații care au obținut minimum 50 puncte la proba scrisă.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 05.07.2022 – 25.07.2022 inclusiv, și conțin în mod obligatoriu următoarele:

- formularul de  înscriere, anexa nr.3 la H.G. nr.611/2008 privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare;

- curriculum vitae, model comun european;

- copia actului de identitate;

      - copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;

      - copia carnetului de muncă și a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei;  

Adeverințele care au un alt format decât cel prevăzut în H.G. nr.611/2018, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr.2D din H.G. nr.611/2018 şi din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/ funcțiile ocupată/ ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor; 

    - copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului; 

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministerului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii;

    - cazierul judiciar, poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere.

În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. 
În situația în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituțional; 

    - declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

 În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Copiile de pe actele de mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Condiții de participare la concurs

Condiții generale:

Conform art.465 alin.1 din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:

  • are cetățenia română și domiciliul în România;
  • cunoaște limba română, scris şi vorbit;  
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniți;  
  • are capacitate deplină de exercițiu; 
  • este apt din punct de vedere medical să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;  
  • îndeplinește condițiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;  
  • îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
  • nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
  • nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani; 
  • nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.  

Condiții specifice:

Pentru funcția publică de execuție vacantă de inspector clasa I, gradul profesional debutant:             

     -     studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul  Științe juridice,

     -      vechime în specialitatea studiilor necesară exercitării funcției publice – nu este cazul.

           Atribuțiile prevăzute în fișa postului pentru funcția publică de execuție vacantă de inspector, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Spațiul Locativ – Direcția Dezvoltare Urbană:

1. Ține evidența scriptică şi în sistem informațional şi răspunde de inventarul locuințelor cuprinse în domeniul privat al municipiului Mediaș (locuințele preluate de la Gospodăria Comunală SA).

2. Răspunde de întreținerea locuințelor cuprinse în domeniul privat al municipiului Mediaș care intră în sfera sa de activitate .

3. Ține evidența cererilor şi documentelor depuse de cetățenii care solicită atribuirea unor locuințe cuprinse în Domeniul privat .

4. Întocmește rapoarte pentru Consiliul Local privind închirierea bunurilor de patrimoniu care se află în responsabilitatea sa, înstrăinarea unor imobile.

5. Duce la îndeplinire  hotărârile Consiliului Local, adoptate în acest  sens, în termenele stabilite de lege.

6. Întocmește contracte de închiriere la locuințele cuprinse în Domeniul privat al municipiului Mediaș, conform legii, ține evidența acestora şi comunică Direcțiilor din cadrul Primăriei Mediaș documentele încheiate în scopul încasării, urmăririi şi clarificării evidențelor contabile.

7. Întocmește protocoale şi procese verbale de predare primire a imobilelor care intră în sfera sa de activitate .

8. Urmărește circuitul documentelor care intră în sfera sa de rezolvare răspunzând de soluționarea şi arhivarea acestora, în termenele stabilite de lege .

9. Execută alte activități, rezultate din HCL şi dispozițiile superiorilor.

10. Are obligația de a cunoaște întreaga legislație în domeniul de activitate .

11. Întocmește situațiile statistice din domeniul său de activitate.

12.Ține evidența locuințelor aflate în domeniul public și privat al municipiului Mediaș privind încheierea Polițelor de asigurare obligatorie a locuințelor .

13. Întocmește proces verbal de control privind urmărirea curentă a construcțiilor proprietate publică și privată a municipiului Mediaș cf. L.10/1995  privind calitatea în construcții, în baza Dispoziției Primarului .

14. Respectă normele de protecție și securitatea muncii.

 

Bibliografie și tematica:

Bibliografie

     1.   Constituția României, republicată;

     2. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

     3.  Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

     4. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

     5. Legea nr.152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe, republicată;

     6. Hotărâre nr.962/2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe;

     7. Legea nr.114/1996 privind locuințele, republicată; 

Tematică

  1. Constituția României, republicată;

- Capitolul V – Administrația publică, Secțiunea a 2-a – Administrația publică locală;

    2. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

- Clasificarea funcțiilor publice.

- Categorii de funcționari publici

     3.  Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

- Norme privind respectarea demnității umane, protecția drepturilor şi libertăților fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare. Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare.

     4. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

- Egalitatea de șanse şi tratament. Definiții în această materie. Egalitatea de șanse şi tratament între femei şi bărbați în domeniul muncii. Egalitatea de șanse între femei şi bărbați în ceea ce privește participarea la luarea deciziei.

Pentru actele normative mai sus menționate în cadrul Bibliografiei punctele 5,6 și 7, acestea vor fii studiate în totalitate.

 

           Relații suplimentare se pot obține zilnic între orele  7:00 – 15:00 de la Compartimentul Resurse Umane – Salarizare, telefon  0269/ 803812.