ANUNŢ CONCURS
În conformitate cu prevederile art. IV alin.(2) lit. a) din O.U.G. nr.34/2023 privind unele măsuri fiscal – bugetare, prorogarea unor termene precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, art.618 alin. (3) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare coroborate cu prevederile H.G. nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici cu modificările și completările ulterioare,
Primăria Municipiului Mediaș organizează la sediul instituției din Mediaș, Piața Corneliu Coposu, nr.3, concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante, de inspector, clasa I gradul profesional superior la Compartimentul Unitatea de Implementare a Proiectelor de Finanțare, Serviciul Investiții, Direcția Tehnică din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mediaș, în data de 02.11.2023, ora 1000.
Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Probele stabilite pentru concurs:
- selecția dosarelor de înscriere;
- proba scrisă, în data de 02.11.2023, ora 1000 la sediul Primăriei Municipiului Mediaș;
- proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data probei scrise, la sediul instituției, doar acei candidații care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, etajul 2, camera 11, Serviciul Resurse Umane - Salarizare, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 02.10.2023 – 23.10.2023 inclusiv, și conțin în mod obligatoriu următoarele:
a) formularul de înscriere, anexa nr.3 la H.G. nr.611/2008 privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
e) copia carnetului de muncă și a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei;
Adeverințele care au un alt format decât cel prevăzut în H.G. nr.611/2018, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr.2D din H.G. nr.611/2018 şi din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/ funcțiile ocupată/ ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;
f) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministerului sănătății.
Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii;
g) cazierul judiciar.
Acest document poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
În situația în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituțional;
h) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Copiile de pe actele de mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Condițiile de participare la concurs:
Condiții generale:
Conform art.465 alin.(1) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetățenia română și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- este apt din punct de vedere medical să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
- îndeplinește condițiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;
- îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
- nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
- nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
Condiții specifice:
- Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul de studiu : Inginerie Civilă (Ramura de știință);
- minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesară exercitării funcției publice.
Atribuțiile prevăzute în fișa postului pentru funcția publică de execuție vacantă de inspector clasa I gradul profesional superior la Compartimentul Unitatea de Implementare a Proiectelor de Finanțare, Serviciul Investiții, Direcția Tehnică
- Urmărește și identifică programele operaționale regionale pentru finanțarea proiectelor municipalității din fonduri de la UE.
- Urmărește și identifică alte surse de finanțare pentru proiectele municipalității.
- Face parte din echipa de implementare a proiectelor cu finanțare de la UE.
- Asigură etapele de promovare a investiţiilor proprii conform legislaţiei în vigoare: întocmirea proiectelor, aprobarea investiţiilor, autorizarea lucrărilor.
- Urmărește derularea contractelor de servicii de proiectare.
- Verifică documentaţiile din punct de vedere tehnic, economic şi încadrarea în termenul din contract, se preocupă de obţinerea avizelor necesare investiţiilor proprii.
- Actualizează devizele generale ale obiectivelor de investiţii proprii.
- Urmărește derularea contractelor încheiate cu consultanții în vederea obținerii de fonduri europene nerambursabile cu respectarea restricțiilor impuse de Autoritatea de Management.
- Îndeplinește atribuțiile de management al proiectului cum ar fi: costurile proiectelor, analiza şi controlul programului, achizițiile pentru proiecte, contabilitatea costurilor proiectelor şi administrarea proiectelor şi orice alte activități necesare derulării în bune condiții a proiectelor.
- Calculează ratele, dobânzile şi comisioanele aferente împrumutului de la BERD şi înaintează documentele justificative Serviciului Buget - Contabilitate pentru plată;
- Întocmește şi verifică documentația necesară pentru tragerile din împrumutul contractat de la BERD;
- Urmărește derularea contractelor de cont escrow aferente împrumuturilor contractate de la BERD, respectiv depunerea la termen a sumelor necesare în contul bancar stabilit prin contract;
- Ține evidența contractelor de garantare a împrumuturilor externe, ține evidența registrului datoriei publice;
- Întocmește şi urmărește bugetul pe titluri de cheltuieli, bugetul centralizat al creditelor externe, fișa programului pentru împrumut BERD, costul programului, sinteza finanțării programului,
- Asigură şi răspunde de întocmirea raportărilor periodice (lunare, trimestriale) către MFP şi către BERD pentru împrumuturile interne şi externe contractate direct şi garantate;
- Întocmește şi trimite la BERD toate situațiile solicitate conform contractelor;
- Asigură arhivarea documentelor serviciului în conformitate cu legislaţia în vigoare
- Exercită şi alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, hotărâri ale Consiliului local sau dispoziţii ale Primarului.
- Primeşte orice alte sarcini din partea şefului ierarhic superior şi colaborează cu direcţiile pe probleme cuprinse în fişa postului.
Bibliografia și Tematica
concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante, de inspector, clasa I gradul profesional superior
la Compartimentul Unitatea de Implementare a Proiectelor de Finanțare, Serviciul Investiții, Direcția Tehnică
- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- Constituția României, republicată
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată;
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată.
Tematica:
- Capitolul III și Capitolul V din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările și completările ulterioare;
- Capitolul I, II și III din Hotărârea nr. 907/2016, privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Anexa nr.4 Studiu de fezabilitate - conținut cadru;
- Anexa nr.6 Metodolie elaborare deviz general
- Anexa nr.7 Deviz general-cadru conținut;
- Titlul I şi II ale Părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- Titlul II Capitolul II și III din Constituția României, republicată privind drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale;
- CAPITOLUL I și II din Legea nr. 202/19.04.2002 - Republicată privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi.
- Capitolul I și Capitolul II Secţiunea a V-a din Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată.
Pentru toate actele normative mai sus menționate în cadrul Bibliografiei și tematicii, forma valabilă se consideră aceea având toate modificările și completările ulterioare până la ziua publicării anunțului.
Relații suplimentare la telefon 0269/ 803812 la secretarul comisiei de concurs: Popa Liliana, șef serviciu, Serviciul Resurse Umane – Salarizare, Direcția Economică.
Afișat în data 02.10.2023, la sediul instituției, pe pagina de internet www.primariamedias.ro Știri și anunțuri/Locuri de muncă și pe pagina de internet a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.
PRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV,
ROMAN GHEORGHE TĂTAR ADRIANA