MUNICIPIUL MEDIAŞ
portalul oficial al municipiului

Concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție de consilier juridic clasa I, gradul profesional debutant la Biroul Juridic Contencios Autoritate Tutelară – Direcția Administrație Publică Locală

A N U N Ţ

           Primăria Municipiului Mediaș, în conformitate cu prevederile art.618 alin.(2) din  O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, organizează la sediul instituției din Mediaș, Piața Corneliu Coposu nr.3, concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție de consilier juridic clasa I, gradul profesional debutant la Biroul Juridic Contencios Autoritate Tutelară – Direcția Administrație Publică Locală din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mediaș. în data de 14.06.2023, ora 10:00.

Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Calendarul de desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției publice vacante:

  • Selecția dosarelor;
  • proba scrisă, în data de 14.06.2023, ora 10:00 la sediul Primăriei Municipiului Mediaș;
  • proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data probei scrise, la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, doar de candidații care au obținut minimum 50 puncte la proba scrisă.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 11.05.2023 – 30.05.2023 inclusiv, și conțin în mod obligatoriu următoarele:

- formularul de  înscriere, anexa nr.3 la H.G. nr.611/2008 privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare;

- curriculum vitae, model comun european;

- copia actului de identitate;

- copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;

- copia carnetului de muncă și a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei;

Adeverințele care au un alt format decât cel prevăzut în H.G. nr.611/2018, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr.2D din H.G. nr.611/2018 şi din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/ funcțiile ocupată/ ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor; 

- copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministerului sănătății.

Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii;

- cazierul judiciar, poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. 
În situația în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituțional; 

- declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Copiile de pe actele de mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

Condiții de participare la concurs

Condiții generale:

Conform art.465 alin.1 din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:

  • are cetățenia română și domiciliul în România;
  • cunoaște limba română, scris şi vorbit;  
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniți;  
  • are capacitate deplină de exercițiu; 
  • este apt din punct de vedere medical să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie; 
  • îndeplinește condițiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;  
  • îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
  • nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
  • nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani; 
  • nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.  

Condiții specifice:

Pentru funcția publică de execuție vacantă de consilier juridic, clasa I, gradul profesional debutant:             

     -     studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul  Științe juridice,

     -      vechime în specialitatea studiilor necesară exercitării funcției publice – nu este cazul.

 Atribuțiile prevăzute în fișa postului pentru funcția publică de execuție vacantă de Consilier juridic, clasa I, grad profesional debutant la Biroul Juridic Contencios Autoritatea Tutelară – Direcția administrație Publică Locală:

1. Formularea acțiunilor civile și a plângerilor penale, în vederea apărării drepturilor legitime ale Municipiului Mediaș.

2. Formularea întâmpinărilor față de acțiunile în care Municipiul Mediaș are calitate procesuală pasivă.

3. Susținerea, în fața instanțelor judecătorești a intereselor părții reprezentate în baza delegațiilor de reprezentare.

4. Are obligația de a se prezenta la toate termenele fixate de către instanță în cazurile în care acest lucru nu este posibil ca urmare a suprapunerii unor termene la instanțe diferite are obligația depunerii tuturor documentelor care să suplinească prezența..

5. Ține evidența tuturor dosarelor aflate pe rol, în acest sens având obligația actualizării termenelor de judecată și a soluțiilor pronunțate, în Registrul Proceselor, Exemplarul propriu al dosarelor de instanță vor avea fiecare filă numerotată, urmărindu-se securizarea acestora.

6. La solicitarea autorităţii pe care o reprezintă, promovează şi uzează de toate căile de atac conferite de lege, depunând toate diligenţele pentru menţinerea unor drepturi câştigate la instanţele de fond sau printr-un act juridic anterior;

7.Urmăreşte  respectarea prevederilor legale privind termenele de comunicare a actelor de la şi către instanţele judecătoreşti, având obligaţia să depună toate diligenţele în vederea obţinerii acestora fără a depăşi termenul prevăzut de lege;

 8.Comunică direcţiilor de specialitate hotărârile definitive şi irevocabile ale instanţelor judecătoreşti pentru ducerea lor la îndeplinire; 

 9.Avizează, din punct de vedere juridic, actelor încheiate de municipiul Mediaş;

 10.Verifica şi avizează sub aspectul legalităţii, materialele redactate de diverse compartimente din cadrul aparatului de specialitate al Primarului şi ale serviciilor şi direcţiilor subordonate acestuia acordând asistenţă juridică de specialitate;

 11.Acordă asistenţă juridică tuturor direcţiilor şi serviciilor din cadrul Primăriei Mediaş;

 12.Răspunde operativ la notele interne transmise de direcţiile de specialitate din cadrul Primăriei;

 13.Participă în cadrul comisiilor constituite la nivelul aparatului propriu în care este numit;

 14.Asigură prezenţa la efectuarea expertizelor judiciare în cadrul dosarelor în care municipalitatea este parte solicitând, după caz asistenta compartimentelor de specialitate;

 15.Asigură implementarea, menţinerea şi îmbunătaţirea Sistemului de Management al Calităţii în propria activitate

 16.Respectă cerinţele documentaţiei Sistemului de management al calităţii în propria activitate

 17.Primeşte orice alte sarcini din partea sefului ierarhic superior

 18. Respectă normele de protecție și securitatea muncii.

 

Bibliografie și tematica:

Bibliografie

  1. Constituția României, republicată;
  2. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr. 554/2004 privind Contenciosul Administrativ cu modificările și completările ulterioare;
  6. Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, cu modificările și completările ulterioare.

 

Tematică

1. Constituția României, republicată;

- Capitolul I și II, Titlul II – Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale;

2.  Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

-  Libertatea de circulație, dreptul la libera alegere a domiciliului și accesul în locurile publice, secțiunea a IV-a, capitolul II.

3. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

- Egalitatea de șanse şi tratament între femei și bărbați, capitolul al II-lea.

4. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

- Statutul funcționarilor publici, partea a VI-a, Titlul II, capitolul I.

5.Legea nr. 554, privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

- Reglementări privind contenciosul administrativ, capitolul II.

6. Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, cu modificările și completările ulterioare.

- Cartea III – Despre bunuri, Titlul IV – Proprietatea Publică.

     

      Relații suplimentare se pot obține zilnic între orele  7:00 – 15:00 de la Serviciul Resurse Umane – Salarizare, telefon  0269/ 803882.